Thursday, January 13, 2005

Cabling Electic ader masalah

Ari nie ofis aku takder electric huh satu section EDP dier punyer plug already death tapi kiter org manage guna plug dr Bill Collector Section plug huh nasib dpt gak aku online kalo tak mmg teruk aku tak dpt nak online n tulis blog aku nie. hmmm mcm biasa ari nie bz dgn printing programming n then aku mula mendesign contra notes hmmm mcm biasa tgh memikirkan mcm ner cara nak design ni seblm Director aku tengok design nie tapi sebelum tu perlu d anta dgn EDP officer dulu lepas tu baru director tengok huh mcm2 hal jer. malam tadi aku sibuk baiki komputer GB sekolah rendah dier guna P4 huh bila aku check chis aku ingat tadi Power Supply dier rosak then bila aku test n tukar bat cmos then baru dpt idup lepas tu aku paksa ler setup suma bios dier dlm tu huh n then aku try2 on n bukak balik ok sudah huh lega rasanya huh.. mcm2 hal jer.. then sekarang aku tunggu pihak insurance punyer doc utk side income aku tu hmmm hampeh tul lah budak tu dahlah hampir seminggu aku minta tak gak dpt2 dier cakap belum print ler apa ler.. chis.. buat penat aku jer.. hmmmm semalam masa pukul 3 aku bantu member aku buat cabling huh mmg lama dah aku tak buat so aku try ler pasang trunkin dier n then pasang cable tu lepas tu officer cakap dier nak tambah lagi cable tu dr 1 kepada 3 huh dah ler kiter org dah pasang sumer cable lepas tu paksa ler bukak higway punyer cable setengah mati kiter org pasang nasib gak dpt.. dahla member aku beli trunkin yg kecik tu nasib dpt masuk 4 cable dlm tu sekarang dah hampir siap 40% ler 10 cable dah siap belum nak paksa dier punya socket lagi hmm dahla director tu cuma bagi kiter org budget 700 jer chiss.. sikit tul tapi apa boleh buat kompeni ma... kena jimat2 duit katakan.. tapi ituler nasib member aku yg sorg tu pernah kerja zecon n then ader ramai member yg boleh call n then minta murah nyer brg huh kalo kat kch nie mmg sukar nak beli brg seperti trunkin n then kapla RJ45 lepas tu beli cable tu huh member aku cakap cable tu dlm 30M kot seingat2 aku ler aderla dlm RM250 utk satu kotak aku maner la tau yg aku tau software jer tapi takpe lah entam jer walaupun aku bukan bidang networkin tapi aku try gak blaja sikit2 dr member aku nie.. akhirnya dpt gak sikit ilmu walaupun belum sampai ke tahap siffo lagi tengah blaja2 sikit2 huh lepas tu aku kena fikir lagi camner nak restructure lagi network kiter org nie lepas tu nak surver lagi beli server n then kena fikir nak guna OS mana lagi huh byk lagi perlu dibuat sebelum feb nie system baru nie akan di mulakan...

No comments: